Zodra jouw bedrijf financieel succes heeft geboekt, bevind je je misschien in een positie om iets terug te doen voor jouw gemeenschap. Door tijd of geld te doneren aan een goed doel, word je niet alleen een meer maatschappelijk verantwoord bedrijf, maar voel je je als ondernemer ook meer voldaan en kun je de loyaliteit van jouw klanten en de organisatie versterken. Voordat je een donatie aan een goed doel doet, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste ontvanger kiest.
Breng eerst een dag vrijwilligerswerk door
Ga op de grond staan ​​en doe vrijwilligerswerk. Steun verschillende liefdadigheidsinstellingen voor jongeren, en naast online onderzoek doen, is de beste manier om dit te weten te komen door je tijd als vrijwilliger te besteden. Je zult in staat zijn om personeel en andere vrijwilligers te ontmoeten en je bezig te houden met het einddoel (d.w.z. de mensen, de natuur, dieren of welk doel dan ook dat je probeert te ondersteunen). Als de organisatie iets goed doet, weet je dat in je hart. Het klinkt misschien als een cliché, maar als je tijd en geld investeert in een doel waar je gepassioneerd over bent, zou je ontroerd moeten zijn door het werk dat wordt gedaan. Ik heb bijvoorbeeld jongeren willekeurig naar me toe laten komen om me te bedanken terwijl ze geld inzamelen en hun persoonlijke verhalen te delen. Laat verhalen delen over levens die worden beïnvloed.
Ondersteuning zorgt ervoor dat jouw medewerkers emotioneel betrokken zijn
Waarom wachten tot jouw bedrijf succes ervaart om iets terug te geven? Wacht niet. Wachten om iets terug te geven totdat je bedrijf “groot genoeg” is, is als wachten om je kind te leren aardig te zijn totdat het oud genoeg is. Het is nooit te vroeg of te laat om bij te dragen aan een goed doel. De meest overtuigende filantropische inspanningen doen zich voor wanneer werknemers emotioneel betrokken zijn – wanneer ze hun tijd hebben besteed en hun financiële middelen hebben geïnvesteerd. Het matchen van werknemersgeschenken met bedrijfsgeld is een geweldige stimulans voor werknemers om genereus te zijn naast hun werkgevers. Vrijwilligerswerk is vooral zinvol bij het structureren van kansen voor medewerkersbetrokkenheid die aansluiten bij de waarden van jouw bedrijf. Maatschappelijke verantwoordelijkheid begint aan de top. Zo creëer je niet alleen een betere wereld, maar laat je ook aan het personeel zien dat je om hen geeft.