spot_img
zaterdag, mei 28, 2022
More

    Samenwerken met BVNOP?

    Wij werken samen met veel bedrijven en zakelijke instellingen. Wil jij dit ook?

    HomeBusinessJe marketing budget verdelen doe je zo

    Je marketing budget verdelen doe je zo

    -

    Het opbouwen van een marketingbudget is één van jouw belangrijkste – en vaak meest angstaanjagende – verantwoordelijkheden. Het geld in je marketingbudget is eindig, en hoe je elke euro toewijst, kan het verschil maken tussen een bloeiend marketingprogramma en een falend programma. Doordachte evaluatie, ROI-tracking en nauwkeurige gegevens zijn essentieel om het giswerk bij het toewijzen van uw marketingbudget weg te nemen.

    Stel marketingdoelen in en laat ze jouw strategie bepalen

    De allereerste stap om jouw marketingbudget correct toe te wijzen, is het vaststellen van omzetdoelen, naast de strategie die u gaat inzetten om die doelen te bereiken. Ongeacht uw branche is het uw doel als marketingteam om een ​​omzetdoel zo efficiënt mogelijk te bereiken of te overtreffen.

    Elke beslissing die je neemt, moet worden bepaald door jouw doelen. Dit geldt vooral als het gaat om het uitgeven van het eindige bedrag in jouw marketingbudget. Als je bijvoorbeeld een marketingbudget voor een fysieke schoenenwinkel in kaart brengt, is het je doel om tegen het einde van het jaar een bepaald aantal schoenen te verkopen. Als fysieke luxe schoenenwinkel heb je waarschijnlijk verkopers in dienst die een rol spelen bij het genereren van verkoop, zodat je wat minder kunt uitgeven aan pure marketinginspanningen.

    Aan de andere kant zal een e-commerce schoenenwinkel hun marketingbudget heel anders toewijzen in vergelijking met andere bedrijven. Ze moeten nog steeds een bepaald aantal schoenen verkopen om hun omzetdoel te bereiken, maar ze kunnen ervoor kiezen een groter bedrag uit te geven aan programmatic marketing of e-mailmarketing, omdat ze geen staf van agenten hebben die zich toeleggen op het stimuleren van nieuwe verkopen.

    Meet nauwkeurig de ROI en marketingresultaten

    Bij het plannen van jouw marketingbudget moet je het succes evalueren van elk van de marketingkanalen die je in de loop van het voorgaande boekjaar hebt gebruikt. En om dat te doen, moet je ten minste drie belangrijke vragen beantwoorden:

    – Welke uitgaven genereerden goede leads voor jouw verkoopteam?
    – Welke kanalen hebben niet geholpen om de naald naar jouw omzetdoelen te verplaatsen?
    – Is er marketingtechnologie die je kunt snijden?

    Stel jezelf deze vragen terwijl je de regelitems in jouw budget verkent. Hoewel het nuttig is om het budget van vorig jaar op een hoog niveau te evalueren, is het belangrijk om ook goed rekening te houden met het aantal leads of verkopen dat elke marketingcampagne genereert, in verhouding tot de kosten van de campagne.

    Related articles

    LAAT EEN REACTIE ACHTER

    Vul alstublieft uw commentaar in!
    Vul hier uw naam in

    Stay Connected

    0FansLike
    0VolgersVolg
    3,333VolgersVolg
    0AbonneesAbonneer
    spot_img

    Latest posts